Asken Yggdrasil Del III

”Hej Lucia, hur var filmen gumman?” frågade mamma.

”Den var jättebra!”

”men det var ju bra då! Vad var det den hette nu då, kommer du ihåg det?”

”eh… hm jag har det på tungan… kanske… nä, det går inte…” sa jag med en suck

”hur kan det var så in i helvete svårt att komma ihåg” frågade min ett år äldre bror Jake som trodde att han ägde allt för att han var äldst. Jag räckte ut tungan åt honom.

”och hur gick det med William då?” Frågade pappa och vickade på ögonbrynen

”pappa! Lägg av, vi e ju bara kompisar” sa jag med en irriterad ton och en gest med armarna.

”oh lala mon amour” sa Jake med tillgjord förälskelse i rösten och la händerna över hjärtat och blinkade ultrasnabbt med ögonen och flinade fånigt och såg upp i taket och suckade.

”men Jake kan du inte lägga av eller? Du e så jobbig!” utbrast jag och blängde på honom med en riktigt förödande blick.

”ja Jake, låt Lucia vara i fred nu” sa mamma. Hon har haft en lång kväll. Han höjde händerna som om hon var polis eller något sådant.

”tack mamma, jag tar med mig lite chips och går upp på rummet, jag måste ju prata med Gabrielle!”

”ska du inte ta en dusch först?”

”nej jag duschade ju förut” sa jag medan jag hällde upp en skål med extra krispiga sour cream and onion-chips. Jag tog med mig en liten flaska med grape tonic också. Sen gick jag upp på rummet och tog mobiltelefonen och ringde till Gabrielle.

”hola mi amiga favorita!” Svarade hon med sitt spanska modersmål.

”hola! Jag måste berätta en muy importante sak för dig!”

”vad!?”

”jo, jag kom ner till biosalongen och utanför sitter William och ser super-duper-söt ut. Han hade till och med något klibbigt i håret! Ja i alla fall, han kramade mig när jag kom och sen gick vi in i salongen och tog ett sådant där dubbelsäte”

”ooooh en hångelsoffa alltså?”

”GABRIELLE! Lägg av! Men ja vi tog en så kallad ´hångelsoffa´ och William hade köpt en dejtmeny som jag kallar den, du vet en med en stor popcorn och två små drickor. Sen började filmen och det var lite spänt mellan oss men senare, ungefär runt mitten av filmen, hände någonting mycket oväntat men även väldigt uppskattat, haha, han ”gäspade” nämligen och sträckte på sig”

”skojar du med mig eller… Den där super töntiga saken som man ser i filmer typ jämt? Den när killen lägger sin arm om tjejen?”

”mm. När han hade gjort det kollade jag upp på honom och sen lutade jag mig mot hans bröstkorg och helt plötsligt viskade han nån sörja om nån snygg tjej utanför bion. Fatta att jag blev sur!

”du skojar! Så gör man inte”

”men denna snygga tjej visade sig vara jag när han lutade sig fram och sa att han älskar henne och kysste mig”

”Sa ju att det var en hångelsoffa”

”jag tänker ignorera denna komentar och skicka en mental tunguträckning till dig. Sen följde han mig hem och vi pratade lite”

”åh… följde han dig hem?”

”ja, och William och Dean har också hållit på som vi med klasslistan och bilderna och allt annat”

”vad då, gillar Dean någon?” Hon lät uppgiven. Jag bestämde mig för att köra William-style.

”ja det var tydligen någon tjej i skolan som var från något annat land i Europa, typ portugal eller Spanien eller något sådant, hon hette typ Ga… Gina… ehm… Gabrielle var det ja!”

”VA!? Men det är ju jag! Gillar han mig?”

”Ja, han har tydligen ångrat sig totalt efter att du sagt vad du kände till honom.”

”yippie!! Fan va bra! Det var mycket bra information, bra jobbat agent 16 Mario”

”nej men snälla, det låter som om jag är en spelfigur och jag hade definitivt inte passat i jeanshängslen.”

  Sen började vi skratta som galna. Vi pratade en stund och sen gick jag och lade mig i sängen och såg på Harry potter (oavsett om det göt mig till en tönt älskar jag filmerna och böckerna). När jag somnade drömde jag en konstig dröm om en skimrande värld under vattnet med underbart vackra varelser och en speciell man kom upp flera gånger i drömmen. Jag drömde inte en enda gång om min William.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0